fredag den 9. august 2013

"snyde pølsehorn" og appelsinkage

 

 

Jeg elsker sommer, men når det er drøn varmt får jeg ikke lavet noget som helst i mit køkken, så derfor er det dejligt at det er blevet noget køligere..
Jeg har nemlig fået lysten til, at bage igen:-).
 
Jeg havde købt noget færdiglavet pizzadej ( da det var virkelig billigt) og nogle brunchpølser (de var også billige) så da jeg kom fra arbejde besluttede jeg at bage snyde pølsehorn;.) Opskriften er ligetil og ovnen er varm når du har rullet dejen ud af pakken, skåret den i 6-8 dele og puttet dejen rundtom pølserne.

De bages i 10 min. ved ca. 180 grader for varmluft (200 i alm. ovn) og så har du lækre pølsehorn på ca. 20 min.
 
 
Nå ja! jeg fik også bagt appelsinkage uden at snyde.
Opskriften har jeg fra Amo "Den store bagebog3"
Du skal bruge:
 
 
225 g. blødt smør- der røres sammen med
250 g. sukker
3 æg- kommes i en af gangen med gode lange pauser imellem dem
350 g. hvedemel og
1 tsk. bagepulver - blandes for at komme i skiftevis sammen med
2 dl. mælk og
revet skal og saft af ½ citron og ½ appelsin.
 
I en springform ( 21cm.)
 
Ind i ovnen ved 150 grader i 1 time.
 
Mens kagen står og bliver lun, kommer du 100 g. sukker i en gryde sammen med resten af skal og saft af citron og appelsin. Det hele skal varmes igennem og smelte, lige køle lidt af og så ud over den lune kage og så velbekomme!
 
 
  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar